Samsung vs Apple – un razboi in doi

samsung-vs-apple

Samsung Electronics a recucerit titlul de cel mai mare producător mondial de smartphone-uri, după cum reiese dintr-un studiu de piață publicat la sfârșitul lunii trecute. Gigantul producător de electronice din Coreea de Sud a livrat 83,2 milioane de smartphone-uri la nivel mondial în primul trimestru al 2015, având circa 24 la sută prezență pe piața smartphone-urilor, după cum reiese din studiul de piață al „Strategy Analytics”.

În același timp, cifra reprezintă o scădere de la cota de piață de 31 de procente avută cu un an în urmă, dar încă mai mare decât cea de 17,7 la sută avută de Apple cu cele 61,2 milioane de unități livrate în cursul primului trimestru. Cota de piață a producătorului iPhone 6 s-a extins de la cele 15.3 procente de acum un an, dar s-a redus de la 19,6 la sută atinsă în al patrulea trimestru al anului 2014, conform aceleași „Strategy Analytics”.

Samsung vs Apple

Samsung vs Apple

Samsung a continuat să se confrunte cu provocări în Asia și în alte părți, dar performanța sa globală s-a stabilizat suficient de bine în acest prim trimestru, depășind Apple și recuperând prima poziție ca cel mai mare furnizor de smartphone-uri din lume, ca volum”, a declarat Neil Mawston, director executiv al Strategy Analytics, în cea mai recentă conferință de presă pe acest subiect.

Samsung: “I’ll be back!”

Rezultatele inversează pozițiile în vânzări pe care cei mai mari producători de smartphone-uri din lume le aveau în ultimul trimestru al lui 2014. Potrivit unui studiu Gartner publicat luna trecută, popularitatea iPhone 6 a ajutat Apple să întreacă Samsung, pentru a deveni cel mai mare producător de smartphone-uri în trimestrul al patrulea ala anului trecut. Apple a vândut 74.8 milioane de iPhone-uri în al patrulea trimestru al anului 2014, având cel mai bun trimestru din istorie ceea ce a dat o pondere de 20,4 la sută din vânzările de smartphone-uri la nivel mondial, după aceluiași studiu. În aceeași perioadă, cota de piață a Samsung, la vânzări de 73 milioane de unități, a scăzut până la 19,9 la sută față de 29,5 la sută.

Întoarcerea Samsung pe „tronul de fier” al ​​smartphone-urilor în primul trimestru s-a produs în ciuda scăderii afacerilor sale globale din IT și înregistrarea unei scăderi de 57 la sută de la an la an, în profitul de exploatare din primul trimestru. Samsung nu dezvăluie cifrele vânzărilor sale de smartphone-uri, dar analiștii au estimat că Samsung a livrat 82 milioane de unități în primul trimestru, în scădere de la 89 de milioane cu un an mai devreme, potrivit și „Wall Street Journal”.

Rezultatele făcute publice de „Strategy Analytics” nu includ și vânzările Galaxy S6 și Galaxy S6 Edge, care a pătruns pe piață doar la începutul lunii trecute. Samsung a prezis totuși vânzări record pentru dispozitivele Galaxy S6 și spune că la această ora vinde telefoane mai repede decât poate produce.

Cercetarea „Strategy Analytics” a arătat că în cursa pentru un smartphone există cel mult doi concurenți. Cel mai aproape de cei doi se află Lenovo-Motorola care, cu toată alianța finalizată în luna octombrie a lui 2014, a înregistrat o a treia cotă de piață – foarte departe – cu doar 5,4 la sută, reușind vânzări de doar 18,8 milioane de unități. Pe locul patru, în apropiere, se află Huawei, cu o cotă de piață de 5 la sută, pentru 17,3 milioane de unități livrate.