MMI (Multi Media Interface) de la Audi

mmi_audi

Se spune că imitația este cea mai sinceră formă de lingușire. Deci, inginerii BMW și proiectanții de componente din Munchen, care au proiectat prima data controlerul iDrive trebuie să se fi simțit mulțumiti cu ceea ce au creat, având în vedere că si alte marci auto l-au copiat. Și ei trebuie că se simt acum răzbunați de această situație, deoarece originalul iDrive introdus în 2001 a fost pus la stâlpul infamiei în presa auto, și pe bună dreptate, din moment ce acesta a fost la fel de ineficient cel puțin pe cât a fost de ciudat pentru vremurile în care și-a făcut apariția.

BMW iDrive

BMW iDrive 2013 (courtesy www.bmwblog.com)

Însă, așa cum se întâmplă cu pionierii Hi-tech, BMW a deschis un drum pe care a alții nu numai că l-au urmat, dar l-au și rafinat. Inițiatorul a făcut și el acest lucru, deoarece versiunile ulterioare ale BMW iDrive au devenit mult mai bune. În timp ce Infiniti și Mercedes-Benz sunt două exemple de automobile concurente care a adoptat conceptul unui controler rotativ la o consolă centrală, Interfața Multi Media (MMI), Audi a creat, fără îndoială, o versiune la superlativ. Și Audi a adus, deasemenea, inovații la acest tip de interfață, pe care alții, inclusiv BMW, le-au copiat.

Versiunea cea mai recentă de controler MMI de la Audi, însă, nu a fost introdusă pe unitatea amiral, A8, ci pe ultimul vehicul entry-level, A3 2015. Și a adăugat și un nou aspect, și îmbunătățit, pe care nu îl găsim (încă) la alt autovehicul Audi. În acest articol, ne vom concentra exclusiv pe platforma MMI a multora dintre modele Audi.

Prezentare generală a MMI controller

Sistemul MMI al Audi oferă o gamă completă de funcții “infotainment”, inclusiv redare de muzică, navigație, hands-free Bluetooth pentru apeluri de voce. Unele dintre caracteristici diferă între, să zicem, A8 și Q5, însă, în general,sistemul funcționează în mod similar în fiecare vehicul. Puteți obține unele versiuni speciale ale acestuia cu 4G LTE la bord (pentru o taxă lunară) și versiuni mai noi ale sistemului, cum ar fi cel din oferta A3 care includ Facebook, Twitter și Picture Destination, ultima aplicatie putând deduce coordonatele unei destinații de navigare, dintr-o imagine.

2015_audi_a3_117_1024x768

Consola MMI Audi A3 2015 (courtesy www.caricos.com

In centrul sistemului este Controller-ul MMI, care încă folosește un cadran rotativ inconjurat de patru butoane, unul la fiecare colț cu iconiță de pe un ecran încorporat în bord. Pentru a face controllerul mai usor de folosit prin atingere, fără ca șoferul să își ia privirea de la drum, Audi a adăugat două comutatoare în partea din față a controlerului pentru a selecta printre funcțiile de navigare, telefon, radio și cele media.

Audi A3 2015

Audi A3 2015 (courtesy www.caricos.com)

Chiar dacă am găsit metoda MMI-ului de la Audi ca fiind una dintre cele mai intuitive și ușor de utilizat console, într- un test recent al Audi A3 2015, adăugarea de switch-uri de comutare face și mai ușoară selectarea de funcții fără a fi nevoie să vă uitași în jos, deoarece degetul poate găsi și accesa funcțiile fără mult efort. Și ne face să ne întrebăm dacă veți vedea vreodată acest tip de accesoriu și la competitori.

Touchpad și Concluzii MMI

MMI de la A3 include, de asemenea, un upgrade pe care atât BMW iDrive cât și Mercedes Benz l-au adăugat în cele din urmă controller-ului lor rotativ: un touchpad integrat, în partea de sus, care permite utilizarea unui singur deget pentru urmărirea literelor și numerelor, pentru a introduce, să zicem, un număr de telefon sau o destinație de navigare. Și, ca și cu interfața touch-screen de pe un smartphone sau o tabletă, aceleași gesturi pot fi utilizate pe touchpad, de exemplu, să mișcați degetul pentru a închide harta de pe ecran și a naviga prin selecțiile de muzică ale Apple Cover Flow.
În timp ce touchpad-ul este o caracteristică deosebită, care capteaza atenția, am constatat că nu funcționează întotdeauna la fel de bine și în mod constant ca alte metode de introducere a datelor, inclusiv cele cu voce. Pe partea de plus, software-ul de recunoaștere a scrierii de mână (de la MyScript) lucreaza cu mai multe limbi diferite.
Controlerul MMI al Audi A3 include și un meniu și butoane în spate, în timp ce cele patru butoane din jurul rotiței centrale sunt folosite pentru a accesa funcțiuni secundare din unul dintre meniurile principale activate de acestea. Controlerul MMI lucrează în tandem cu un ecran LCD, cu diagonala de 7 inci, subțire, de 1 inci grosime, care se ridică din centrul bordului. (Un A3 fără opțiunea de sistem de navigare are aceeași configurare cu aceeași dimensiune la ramă, cu un ecran LCD de 5.3 inci).
Poate că cea mai mare omisiune rămâne lipsa unui port USB și nu numai asta, ci și faptul că conectorul pentru iPod este cel anterior, cu 30 de pini, ceea ce înseamnă că veți avea nevoie de un adaptor pentru a folosi un dispozitiv mai recent al Apple.

Audi A3 2015

Audi A3 2015 (courtesy www.caricos.com)

Chiar dacă preferăm ecranele tactile în general (dintre fabricnții auto ce folosesc un controler la consola centrala, doar Infiniti adaugă și un ecran tactil), cea mai nouă interfață MMI de la Audi, găsită la A3 2015, este deja la ani lumină depărtare de originalul BMW iDrive. Și dacă stăm să ne gândim bine, A3 stabilește nu numai standard, ci chiar ridică ștacheta pentru competitori.

2 thoughts on “MMI (Multi Media Interface) de la Audi

Leave a Reply

Your e-mail address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.